egroj world: Joey DeFrancesco • All of Me

Monday, July 15, 2024

Joey DeFrancesco • All of Me



Review
Organist Joey DeFrancesco's debut as a leader would be impressive even if he had not been 17 at the time! DeFrancesco, whose sound has always been strongly influenced by Jimmy Smith (sounding like an exact duplicate on "All of Me"), is backed by an eight-piece horn section on two songs and a 16-piece string section on three others but more important to the music is the playing of guitarist Lou Volpe, drummer Buddy Williams and the electric bass of Alex Blake. Houston Person's tenor is also a strong asset on two of the eight numbers in a program that ranges from swing to more modern funk. A strong start to a colorful career.
by Scott Yanow
https://www.allmusic.com/album/all-of-me-mw0000204330

///////

Revisar
El debut del organista Joey DeFrancesco como líder sería impresionante aunque no tuviera 17 años en ese momento! DeFrancesco, cuyo sonido siempre ha estado fuertemente influenciado por Jimmy Smith (que suena como un duplicado exacto en "All of Me"), está respaldado por una sección de trompa de ocho piezas en dos canciones y una sección de cuerda de 16 piezas en otras tres, pero lo más importante para la música es la interpretación del guitarrista Lou Volpe, el baterista Buddy Williams y el bajo eléctrico de Alex Blake. El tenor de Houston Person es también un fuerte activo en dos de los ocho números en un programa que va desde el swing hasta el funk más moderno. Un fuerte comienzo para una carrera colorida.
por Scott Yanow
https://www.allmusic.com/album/all-of-me-mw0000204330



www.joeydefrancesco.com ...

  Tracklist:
1 - Blues For J.
2 - Close To You
3 - Carbon Copy
4 - All Of Me
5 - 30th Street Station
6 - One For C.C.
7 - L.G. Blues
8 - Petala


Label: Columbia ‎– CK 44463
Released: 1989
Genre: Jazz
Style: Bop
 
 
 
MORE Joey DeFrancesco ...



This file is intended only for preview!
I ask you to delete the file from your hard drive or device after reading it.
thank for the original uploader


 
 
 
 

No comments:

Post a Comment